נעלי בלט

נעלי בלט

בלט הוא show ! מופע אמיתי. הצגת מחול של רקדן יחיד או של קבוצת רקדנים שמשולבים בה יסודות אמנותיים המלווים במוסיקה. בלט מספר סיפור לרוב אגדה ללא מילים בשימוש רב של תלבושות ותפאורה, כך שאין פלא שילדות רבות וכן גם בנים רבים חולמים על נעלי בלט. חולמים לעמוד על קצות האצבעות ולרקוד. בלט הוא המחול הקלאסי שמיועד להיות מבוצע מול קהל ונתפס כאמנות. רוב הופעות הבלט נערכות בתאטרונים מכובדים אליהם מגיעות הנשים בשמלות ערב מפוארות והגברים בחליפות. כיום, נוספו לבלט שימושים יומיומיים שהם לא בהכרח אמנות במובנה הצר. עיצוב וחיטוב הגוף, הנאה אישית, תחביב לאוהבי מחול וחיזוק היציבה והביטחון העצמי.

 

הריקוד בנעלי בלט נתפס כריקוד בעל חוקים קשים ונוקשים. טכניקות תובעניות ומסגרת תרגול מחייבת. לכן ילדים שמתחילים את חוג הבלט בגיל צעיר מדי והם עדיין לא בשלים למסגרת ממצים מהר מאד את החוג ועוזבים. זו הסיבה שחשוב מאד למצוא חוג מתאים לגיל הילד והילדה, עם מורה בעל ניסיון כדי שידע למקסם את כישרון הילד ויכולותיו הפיזיות  מתוך הנאה ולא מתוך שאיפה למצוינות. חוג בלט מותאם לגיל הרך ופועל כטרום בלט והכנה לבלט. עבודת הריקוד עם הרקדנים הקטנים נעשית בעיקר על עבודת ידיים, יציבות ועמידה נכונה של הגוף. בגיל הזה לא עובדים על תנועות הרגלים וזאת על מנת לא לגרום לנזק עתידי. חוגים אלה משרים אווירה נחמדה ונינוחה על הילדים ומחזקים את הביטחון העצמי שלהם, מעודדים את הכישרון למחול ותנועה, את חדוות היצירה ומקנים לילדים יסודות ראשוניים לקראת לימודי בלט בהמשך.

 

מומחים לחינוך גופני, תנועה ומחול טוענים כי הגיל המתאים ביותר מבחינת בשלות הגוף להתחיל וללמוד מחול ולרקוד בנעלי בלט נע סביב גיל 7-10. אז מתחילים למעשה לעבוד עם הילד על פיתוח יסודות התנועה הראשוניים, קואורדינציה, יצירתיות, שמיעה מוזיקאלית, יציבה נכונה ויסודות של תנועה. בגילאים האלה מתפתחת היציבה של הילד ושעורי הבלט  בהחלט יכולים לתרום רבות לאופן בו הילד והילדה יחזיקו את גופם באופן יציב ואצילי ויישאו את ראשם זקוף וגבוה. הישיבה מול המחשב והטלוויזיה בתנוחות שלא מפעילות את שרירי היציבה יכולה לגרום לרפיון הגוף. התנועות שירכשו הילדים בשעורי הבלט יצרו את  גמישות הגוף ואת הליכה ומרשימה שתלווה אותם גם כבוגרים.

 

בעולם המודרני נחשב הבלט לאחד מאמניות הבמה היוקרתיות. הורים מאד גאים אם ילדיהם מתקבלים ללימודי הבלט והם שמחים לרכוש עבורם נעלי בלט. הם רואים חשיבות רבה בחשיפת הילד כבר בגיל צעיר לעולם הבלט. לאפשרות להיפתח לתנועה וליצור בעזרת הגוף עולמות קסומים. כיום הולכים ורבים ההורים שמעודדים גם את הבנים ללמוד בלט מתוך מודעות לחשיבות שפת הגוף הנלמד בשעורי הבלט. נעלי בלט הם לא רק לבנות הם גם לבנים.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: